Prodavnica jedne knjige

Stotine hiljada naslova štampa se svake godine, a jedna prodavnica sedmicu posvećuje samo jednom.

Prije četiri godine Yoshiyuki Morioka odlučio je u Tokiju otvoriti ne prodavnicu knjiga već prodavnicu knjige, nudeći kupcima svake sedmice samo jedan naslov.

Romani, mange, biografije, stripovi, pažljivo biranih naslova u središtu su Morioka Shotena, ove neobične minimalističke knjižare čija se jedina prostorija svake sedmice pretvara u nešto drugo – prodavnicu čokolade kada se prezentira francuska knjiga recepata za kolače sa čokoladom, tropsku kišnu šumu kada se predstavlja knjiga o papagajima ili jednostavno galeriju sa izloženim crtežima, slikama ili fotografijama koje prate priču aktuelne izabrane knjige.

Starinski ormar ladičar jedini je namještaj ove knjižare a ujedno je i mjesto na kojem je izložen odabrani naslov sedmice, i prodajni pult, i stol za kojim se organiziraju promocije i prezentacije. 

“Iako često podsjeća na galeriju gledajući izvana, u njenom središtu uvijek je i samo knjiga”, kazao je Morioka za Kinfolk. Ovaj dugogodišnji prodavač knjiga na ideju je došao organizirajući različite promocije u konvencionalnim knjižarama gdje bi se okupilo mnoštvo samo zbog jednog naslova. “Pa zašto onda ne napraviti upravo takvu prodavnicu. Izdavači prodaju više knjiga, ja prodajem više knjiga a kupci i posjetioci uživaju u susretima sa pisacima i izdavačima”, objašnjava svoju radikalnu i zavodljivu ideju.

Ovaj neuobičajen pristup koji daje prednost kvaliteti nad kvantitetom zadobio je pozornost publike koja u sve većem broju posjećuje prodavnicu u mirnoj četvrti Tokija.