Novi nazivi čuvenih umjetničkih djela

U pariškom d'Orsayu otvorena je izložba “Black Models: From Géricault to Matisse”.

(c) muzej d'Orsay

Nekoliko umjetničkih djela privremeno je preimenovano kako bi fokus izložbe koja je jučer otvorena u pariškom d’Orsayu u potpunosti bio na likovima crne boje kože koji su na slikama najčešće u drugom planu.

Tako je Manetova Olimpija (1863) preimenovana u Laure po crnkinji koja je na slici prikazana kao Olimpijina sluškinja sa buketom cvijeća. Manetu su za ovu sliku pozirali u to vrijeme poznati umjetnički modeli Victorine Meurent kao Olimpija te Laure kao njena sluškinja.

Za razliku od Laure koja u istoriji umjetnosti nije nepoznata i koja je bila model i za druga francuska djela svog vremena, do danas su ostali nepoznati ime, zanimanje i drugi detalji o ženi koja je pozirana za portret koji je naslikala Marie-Guillemine Benoist. Prvobitnog naslova Portrait of a Negress (1800), slika se zbog uvredljivog naziva izlaže pod nazivom Portrait of a Black Woman, a za potrebe ove izložbe potpisana je kao Portret Madeleine. Ovaj rad u stalnoj je postavci muzeja Louvre, u galeriji posvećenoj radovima Jacques-Louisa Davida i njegovih učenika.

Slike su preimenovane za izložbu “Black Models: From Géricault to Matisse” koju će posjetioci čuvenog muzeja u Parizu moći pogledati do konca jula a propituje estetska, politička, socijalna i rasna pitanja i umjetnička djela koja prikazuju likove crne boje kože.

Obuhvaćeni su radovi nastali od ukidanja ropstva u Francuskoj 1794. godine do današnjih dana, uključujući i znamenita djela slikara kakvi su Théodore Géricault, Charles Cordier, Jean-Baptiste Carpeaux, Edouard Manet, Paul Cézanne i Henri Matisse, kao i fotografa Félixa Nadara i Étiennea Carjat.

U d’Orsayu je izložen i čuveni Splav Meduze (1818-1819.) Théodorea Géricaulta na kojem su prikaza i tri crna brodolomnika, o kojima je više detalja otkriveno upravo na ovoj izložbi.

Izložba je premijerno predstavljena prošle godine u galeriji Wallach na njujorškom univerzitetu Columbia pod naslovom “Posing Modernity: The Black Model from Manet and Matisse to Today” dok je pariška izložba obogaćena radovima Delacroixa, Gauguina, Picassa, Bonnarda, Degasa.