Kimbei: Japan 19. stoljeća

Fotografije Kusakabe Kimbeija jednog od najvažnijih japanskih fotografa 19. stoljeća.

Još kao tinejdžer, japanski fotograf Kusakabe Kimbei napustio je rodni Kofu da bi radio kao asistent i kolorista italijansko-britanskog fotografa Felicea Beata a kasnije i austrijskog fotografa Barona Raimunda von Stillfrieda. Dvadesetak godina kasnije, 1881. godine otvorio je vlastiti studio u četvrti Benten-dōri u Yokohami.

Ubrzo je postao najcjenjeniji i najuspješniji japanski fotograf svoje generacije, otvorivši još jedan studio u Yokohami a kasnije i podružnicu u Tokyju. Većina fotografija koje su na zapad dolazile iz njegove domovine bile su Kimbeijevo djelo snimljeno u njegovim studijima u kojima je radio do 1913. godine kada je otišao u mirovinu. Više od 60% fotografija sačuvanih iz tog perioda u Yokohami, pripisuju se ovom umjetniku.

Potpisivao se svojim imenom Kimbei umjesto porodičnim prezimenom koje je zapadnjacima bilo teško za izgovor. Snimao je studijske portrete i prizore iz japanskog života dokumentirajući tradicionalni način života koji je počeo iščezavati: žene svih slojeva počele su prihvatati zapadnjački način oblačenja i uređivanja kose, a Kimbei je preferirao tradiciju, izbjegavajući portretirati žene u pozama koje su dolazile sa zapada.

Za fotografije je unajmljivao nekoliko poznatijih gejši tog vremena iza kojih su ostala samo njihova imena O-en, Ponta, Momoko, Tsumako, Azuma i Miyako. Gejšama je socijalni status dozvoljavao fotografiranje u slobodnijim pozama, a jedan od razloga je bilo i uvriježeno shvatanje kako fotografija crpi životnu energiju iz tijela fotografiranog a ovim gejšama to, čini se, nije smetalo.

Fotografije Beata i Kimbeija formirale su sliku Japana kako ga je zapad vidio, a zahvaljujući ovim u to doba iznimno popularnim suvenirima, i danas možemo uživati u prekrasno obojenim fotografijama Japana s kraja 19. stoljeća.